czwartek, 21 marca 2013

Babka piaskowa.

Jedna z moich ulubionych babek to właśnie babka piaskowa. Ta akurat jest moją pierwszą babką piaskową, którą upiekłam. Wyszła idealnie i nie spodziewałam się, że jest taka prosta. Przepis zaczerpnęłam z bloga "Moje Wypieki" z tą różnicą, że zamiast użyć wyłącznie mąki kukurydzianej użyłam również mąkę pszenną.


Składniki na ciasto :

- 1 szklanka mąki pszennej
- 3/4 szklanki mąki kukurydzianej
- 1 szklanka cukru
- 200 g masła
- 5 jajek
- 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
- aromat waniliowy

Składniki na lukier :

- 1 szklanka cukru pudru
- 3 łyżki gorącej wody
- parę kropli oliwy z oliwek
- ewentualnie sok z cytryny (u mnie bez soku, ale za to posypane kandyzowaną skórką z pomarańczy)

Przyrządzenie ciasta :

Całe jajka ubić mikserem na jasną, puszystą masę do podwojenia objętości. Do ubitej masy dodawać stopniowo cukier dalej miksując na wolnych obrotach. W drugiej misce wymieszać maki z proszkiem do pieczenia, przesiać i dodawać stopniowo do masy jajecznej ciągle mieszając do połączenia składników. Dodać aromat wymieszać. Masło roztopić w rondelku, wrzące wlać do masy, delikatnie zmiksować do połączenia. Ciasto przelać do wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą formy do babek. Piec przez pierwsze 30 minut w temperaturze 160ºC, a następnie zwiększyć do 170°C i piec jeszcze przez 20-30 minut do suchego patyczka. Wyjąć z piekarnika po 10 minutach wyjąć z formy i wystudzić na kratce. Wystudzone oblać lukrem.

Przyrządzenie lukru :

Do miseczki wsypać cukier puder, skropić paroma kroplami oliwą z oliwek, wlać gorącą wodę i wymieszać na gładko. Polać babkę od razu po wymieszaniu, ponieważ szybko stygnie. Posypać kandyzowaną skórką z pomarańczy lub ozdobić wedle uznania.


Polecam i życzę udanych wypieków :)





2 komentarze: