środa, 6 lutego 2013

Racuchy na zsiadłym mleku.

Racuchy na zsiadłym mleku, takie co jeszcze robiły nasze mamy i babcie. Pulchne, choć bardziej zbite niż te co robiłam ostatnio , w środku wilgotne ale równie smaczne.
Ja osobiście wolę tamte drożdżowe.


Składniki :

- 300 g mąki
- 2 jajka
- 500 ml zsiadłego mleka, maślanki lub kefiru
- 5 łyżek cukru pudru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- olej do smażenia

Sposób przyrządzenia :

Do przesianej mąki dodać proszek do pieczenia, cukier puder, zsiadłe mleko, same żółtka i sól. Dokładnie wymieszać na gładką masę. Białka ubić na sztywno i delikatnie połączyć z powstałą masą. Tłuszcz rozgrzać, zmniejszyć ogień i nakładać łyżką placuszki. Smażyć z obu stron na złoty kolor. Jeszcze ciepłe posypać cukrem pudrem, można też podać z ulubioną konfiturą. Ja podałam z domową konfiturą z jagód mojej teściowej.



Zachęcam do wypróbowania, przepis nie jest trudny.Szybko i łatwo się robi i smakuje!
Polecam :)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz