niedziela, 19 maja 2013

Ciasto drożdżowe z kruszonką.

Szukając przepisów na najlepszą drożdżówkę najbardziej mi przypadł przepis z bloga Moje Wypieki. Był on dla mnie najłatwiejszy do zrobienia i potrzebował najmniej składników. Ciasto super się wyrabiało (ja osobiście mam z tym jeszcze problemy), można je w różny sposób modyfikować, ogólnie łatwe do zrobienia jedynie potrzeba czasu do jego wyrastania. U mnie zniknęło jeszcze ciepłe, chociaż gorzej ciepłe się kroiło. Tak dzieciom smakowało, że na drugi dzień zrobiłam jeszcze jedne, do środka dodałam dżem, pycha. Gorąco polecam, naprawdę warto.


Składniki na ciasto :

- 300 g mąki pszennej
- 1 i 1/2 łyżeczki drożdży suchych ok. 6 g lub 12 g drożdży świeżych
- 125 ml letniego mleka
- 1 jajko 
- 50 g roztopionego masła
- 45 g cukru
- 1/4 łyżeczki soli

Składniki na kruszonkę :

- 50 g masła
- 10 płaskich łyżek mąki
- 4 łyżki cukru
- paczuszka cukru waniliowego

Dodatkowo :

- 1 jajko do posmarowania



Przyrządzenie :

Do mąki dodać po jednej stronie drożdże, po drugiej stronie sól, wymieszać z mąką. Dodać cukier, jajko i letnie mleko, wyrobić. Pod koniec wyrabiania dodać roztopione, ostudzone masło. Wyrabiać tak długo, aż ciasto będzie gładkie i elastyczne ( około 10 minut ). Tak wyrobione ciasto umieścić w misie i  przykryć ściereczką, pozostawić w ciepłym miejscu do podwojenia objętości ( około 90 minut ).
Gdy ciasto podwoi swoją objętość, przełożyć ja do do głębokiej keksówki, wysmarowanej masłem i opsypaną bułką tartą. Ciasto przykryć i odstawić na 30-40 minut. 
Między czasie przygotować kruszonkę :
Składniki umieścić w misce, wyrobić palcami na kruszonkę.
Gotowe ciasto posmarować roztrzepanym jajkiem i obsypać kruszonką. Wstawić do nagrzanego piekarnika do temperatury 180ºC i piec przez około 35 minut. Po upieczeniu wyjąć z piekarnika, ostudzić.


Udanego wypieku :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz