niedziela, 7 kwietnia 2013

Pierś z kurczaka ze szpinakiem w cieście francuskim.

Wreszcie w domku:). Przez ten okres pobytu u rodzinny niestety nie miałam zbyt dużo czasu, żeby coś upichcić, ale już jestem i postaram się nadrobić ten czas. Przepraszam tych co tu często zaglądali i być może czekali na moje przepisy, zapraszam do dalszego zaglądania, będzie ich już teraz więcej. Już dziś moja propozycja na niedzielny obiad i nie tylko. Pierś z kurczaka ze szpinakiem w cieście francuskim.


 Składniki :

- pierś z kurczaka u mnie 3 szt.
- 400 g szpinaku użyłam mrożonego
- 3 ząbki czosnku
- 1 lub 2 opakowania ciasta francuskiego ( w zależności od ilości piersi)
- sól, pieprz
- 100 g żółtego sera starkowanego
- 1 jajko do posmarowania


Przygotowanie :

Przygotować szpinak, mrożony rozmrozić w rondelku na małym ogniu, dodać wciśnięty czosnek, przyprawić solą i pieprzem. Mięso umyć, osuszyć. Całą pierś przekroić na pół. Połówkę przeciąć wzdłuż, ale nie do końca, rozbić tłuczkiem na duży placek. Przyprawić solą i pieprzem, układać na mięso przygotowany szpinak, około 2 łyżek, na to ser. Zwinąć mocno w kształcie rolady używając foli spożywczej, na końcach folii zawinąć supły.


Wstawić do lodówki na 1 godzinę. Po czym wyjąć, włożyć do garnka z gotującą się wodą i gotować około 20 minut. Ugotowane wyjąć z wody położyć na desce i rozwinąć z folii, wystudzić.


Ciasto francuskie pokroić na kawałki tak, żeby każdy kawałek pokrył roladki.
Owinąć ciastem roladki, posmarować rozkłóconym jajkiem.


Wstawić do nagrzanego piekarnika do 200°C i zapiekać około 20-25 minut do zrumienienia się ciasta. Podawać z ulubionym sosem, ziemniakami i surówką.



Smacznego :)



4 komentarze:

  1. wow, genialne! super pomysł, pięknie to wygląda. u mnie również pierś z kurczaka w cieście francuskim, ale nie umywa się ;)

    www.mojezycie-przedslubem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo pysznie! Przepis dodany do zakładek :)

    OdpowiedzUsuń