niedziela, 12 maja 2013

Łosoś zapiekany z czerwonym pesto i pomidorkami.

Pyszne, szybkie danie. Idealne na zdrową kolację. Ostatnio próbuję trochę zrzucić zbędnych kilogramów i wyszukuję jakiś dobrych, małokalorycznych przepisów. Ten przepis zaczerpnęłam stąd . Rybka bardzo smakowała nie tylko mi ale i mojemu najmłodszemu, do tego te pomidorki uwielbiam.


Składniki na 1 porcję :

- 150 g filetu z łososia
- 3-4 łyżki czerwonego pesto
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- 4 łyżki posiekanego szczypiorku
- parę pomidorów koktajlowych
- parę kropli cytryny
- szczypta cukru pudru

Składniki na własne czerwone pesto :

- 3-4 suszonych pomidorów
- 2 łyżki oleju ze słoiczka z pomidorami
- 2 łyżki orzechów pinii
- 2 łyżki tartego sera typu parmezan
- sól, pieprz

Przyrządzenie :

Rybę opłukać, osuszyć, oprószyć solą i pieprzem, ułożyć w naczyniu do pieczenia. Składniki na pesto zmiksować blenderem, odmierzyć 3-4 łyżki i połączyć z jogurtem. Pesto ułożyć na łososia, posypać połową pokrojonego szczypiorku. Pomidorki przekroić na pół, oprószyć solą pieprzem i odrobiną cukru pudru i poukładać obok łososia. Wszystko skropić cytryną. Wstawić do nagrzanego piekarnika do temperatury 200°C i piec przez około 15-20 minut. Po wyjęciu posypać pozostałym szczypiorkiem.


Smacznego :)




2 komentarze:

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja także bardzo lubię zapiekaną rybę i w sumie dość często ją u mnie w domu przygotowuję. Jakiś czas temu jadłam bardzo smaczną zupę z https://mowisalmon.pl/przepisy/zupa-piwna-z-serem-cheddar-i-cygaretkami-z-ciasta-filo/ i muszę przyznać, że jak dla mnie jest ona przepyszna.

    OdpowiedzUsuń