niedziela, 1 września 2013

Ciasto czekoladowe

Dość długo mnie nie było, a to z różnych przyczyn, w szczególności nie ode mnie zależnych. Ale już jestem i w miarę możliwości będę już częściej. Widzę, że sporo osób tu jeszcze zagląda i czeka na nowe wpisy, dla tych osób i nie tylko już dziś przepis na ciasto mocno czekoladowe z pysznym kremem czekoladowym. Przepis wzięłam z tej strony.


Składniki na ciasto :

- 200 g mąki pszennej 
- 2 łyżki dżemu (niekoniecznie)
- 180 g cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- pół łyżeczki sody
- 175 g masła, w temperaturze pokojowej
- 40 g kakao
- 2 duże jajka
- 1 saszetka cukru waniliowego 
- 140 gramów kwaśnej śmietany 18%

Składniki na krem :

- 200 g czekolady kuveture
- 200 ml śmietany kremówki 36 %

Dodatkowo :

- ulubiony dżem lub owoce (u mnie dżem)

Przyrządzenie ciasta :

Wszystkie składniki na ciasto przełożyć do dużej miski i zmiksować na gładką, jednolita masę. Gotowa masę przelać do natłuszczonej i posypanej mąką keksówki. Wstawić do nagrzanego piekarnika do 180ºC i piec przez 35-40 minut do suchego patyka. Upieczone ciasto wyłożyć do góry nogami na kratkę kuchenna, po 10 minutach zdjąć formę. 

Przyrządzenie kremu :

W rondelku rozpuścić czekoladę razem ze śmietaną, ostudzić. Ostudzoną wymieszać trzepaczka, żeby ja spienić, przykryć folią spożywczą i wstawić do lodówki na 1 godzinę. Po godzinie ubić masę na bitą śmietanę. 

Ostudzone ciasto przekroić wzdłuż. Spód ciasta posmarować częścią masy, na masę ułożyć dżem lub owoce i przykryć je częścią masy. Przyłożyć drugą częścią ciasta. Całość wysmarować pozostałą masą, wyrównać ozdobić wedle uznania.


Udanych wypieków :)



1 komentarz:

  1. wyglada apetycznie i proste w wykonaniu zrobie za pare dni i dam znac czy mi sie udalo.I czekam na inne przepisy.

    OdpowiedzUsuń